L'editorial de la R29 | Cinegeticat - gestió, caça i equilibri
Editorial

La editorial de la R29

L'editorial de la R29 1

Eduard Melero - Cardona - 30/11/2018

L'editorial de la R29 2 Dibujo del libro «La luz de la caza» de V. Amat

Inmersos en plena temporada de caza y rodeados de incógnitas me decido a escribir el editorial de la R29.

En aquests moments tenim l’amenaça de l’arribada de la pesta porcina africana (PPA) i no tenim cap directriu d’actuació clara…. com sempre, passarà que quan la tinguem a sobre, ja actuarem (típic a «kills salto»). Tenim, també, el fantasma d’una «mixomatosi» que diuen que afecta les llebres però no tenim seqüenciat el virus. Desconeixem si es tracta del mateix virus que afecta el conill o bé es tracta d’una mutació (com ha apuntat algun científic), o bé si es tracta d’un altre virus. Tampoc sabem per què s’ha produït i, per tant, tampoc sabem com actuar per combatre-ho. Tan sols ens recomanen que si algú troba una llebre morta avisi als AR perquè la portin a analitzar. En aquesta edició els nostres polítics han expressat el seu punt de vista sobre el protocol d’actuació dels Agents Rurals en matèria d’inspecció de caça i la seva opinió vers l’activitat, tot i que ha faltat la resposta de la CUP sembla que per manca de temps (esperarem a la pròxima edició a veure si ja s’han reunit). En definitiva, tenim una edició molt interessant!

Y meteorológicamente hablando, tenemos un otoño de verdad, con temperaturas moderadas y buenos episodios de lluvia, lo que propicia que los campos y los bosques estén magníficos y la fauna aún más.

Parece también, que son tiempos de cambios para la entidad que nos "representa", la Federación, ya que parece que existe la voluntad de adquirir un gran local en Sabadell. Imagino que en su momento nos explicarán el motivo de esta inversión que esperamos que sea en pro del colectivo, como no podría ser de otra manera.

Finalmente, pues, deseo que tengan una buena temporada y hagan buena consulta de las previsiones cinegéticas que tienen en la revista y, sobre todo, disfrutad del ejercicio de la caza con seguridad y compañerismo. Para terminar, deciros que el grupo Cinegeticat se está reforzando y durante los próximos meses anunciaremos nuevos cambios de crecimiento dotados con soportes muy significativos para coger más transversalidad, más potencia e impulso y poder así mejorar la difusión de nuestra comunicación y seguir consolidándonos como referente y pilar base del cambio de la imagen del colectivo, el ente divulgativo, de promoción y de profesionalización de la caza.

Salud y caza!


Genérico CinegeticatPublicidad
En %re blogueros les gusta esto: