Lluis Vispe – Aínsa – 23/05/2017
Tot just fa un any, que des de CINEGETICAT es va organitzar una visita a un parc d’entrenament de gossos de rastre sobre senglar a França (a tocar de Carcassona) amb representants de diferents entitats relacionades amb el món cinegètic català (membres Federatius, d’agrupacions de caçadors i de l’administració) per conèixer el funcionament i les característiques d’aquests parcs en altres llocs i així poder legalitzar parcs d’entrenament a Catalunya.
De moment sembla que tot està parat i no s’està treballant al respecte, encara que continuï essent una de les reivindicacions més generalitzades dels gossers de Catalunya.
En aquest sentit, el passat cap de setmana, uns quants membres del grup Narinan van organitzar una sortida a un parc d’entrenament d’Osca, a la localitat de Pueyo de Araguás, anomenat Centro de ocio cinegético “A Caixigosa”, que disposa de 40 hectàrees de terreny forestal per tal de poder treure els gossos a entrenar i aprofitar per a passar un cap de setmana de germanor.
Aprofitant la sortida els mateixos components del grup Narinan va fer una prova de treball amb els seus gossos i la van jutjar per donar-li més al·licient. Van clausurar la trobada amb un dinar a San Vicente de Labuerda, als peus de la meravellosa Peña Montañesa, on es van repartir els detalls que van oferir desinteressadament en Guille Macias, Armeria l’Isard, Pere Crous, Assegurances Picanyol i la revista Cinegeticat.