Trofeu ploma del pintor "Plata" | Cinegeticat - Portal referència de caça
Actualidad

Trofeo pluma del pintor «pago»

D.T - Delegación Catalana Setter Club de España - 01/12/2017

Àlex reciben el trofeo primer EXC alcanzado por Euskitze Júpiter, en mano del juez Manolo Teixeira y del seleccionador del setter club Ismael Carro

TROFEO PLUMA DEL PINTOR"PAGO"(Diploma de Iniciación, modalidad Caza práctica de Becadas -sin muerte-)

El día 25 de noviembre de 2017 se celebró en la Comarca del Alt Urgell (en el límite de la RNC Cadi, en el PN del Cadí-Moixeró) el Trofeo Pluma del Pintor "Plata" amb 10 gossos inscrits, 9 setters anglesos i una setter gordon. La prova organitzada pel Setter Club d’Espanya va comptar amb la col·laboració de la Societat de Caçadors local de la Seu d’Urgell, a través del seu president i aficionat al setter anglès, Tony Villarubla, el qual va posar tota la seva cura a garantir el correcte desenvolupament de la prova en una zona que va quedar reservada per a l’esdeveniment.

La tònica general d’aquesta temporada, fins al moment, ha estat l’escassetat de becades i el seu comportament esquiu. La sequedat del terreny, les gelades d’aquella setmana i la falta d’aire van fer que tan sols es pogués localitzar una sola becada, malgrat això es van veure gossos de qualitat i els participants van gaudir d’un interessant intercanvi d’opinions sobre setters i becades.

Es va iniciar un primer torn amb els germans (Radentis Zum x Euskitze Cossa) Euskitze Hamilton (cond. Jordi Ribó) i Euskitze Hierba (cond. Àlex Cuadros), en el torn Hierba va sortir potent i a bon ritme, amb considerable amplitud i bon contacte amb el conductor, als 10 minuts aproximadament de l’inici de la prova, el beeper d’Hierba va sonar en el límit del bosc amb una petita taca de pastura i algun boix i argelagues disseminats. El conductor va fer guiar la gossa, que seguia felina un rastre, que no va resoldre. Als dos metres d’on mostrava la gossa, el Jutge observa un dormidor de Perdiu Roja. Va comentar l’organitzador que les perdius van volar instants abans, en sonar el beeper. Van continuar sense més ocasions.

zona del concurso con Àlex llevando Júpiter y Hierba, Iván Vargas llevando Olaf Reina del Pirineo y Marc Regada llevando E. Hamilton y Boy de Cortiuda

El segundo turno fue paraOlaf Reinadel Pirineo (Vip de laMazorraXIvette de Cingles de Bertí) yoJúpiter Euskitze(Héctor del ZagnisXEuskitze Cossa), Dos perros con una excelente morfología y movimiento. Van comenzar con a buen ritmo, con avidez de caza, hasta que en el minuto 3 Júpiter hizo la primera muestra, seguida ésta de una guía rasante, muy felina, en presencia del Conductor (Alex Cuadros), el Juez (Manuel Teixeira)y el organizador (Tony V.). Júpiter giró a la derecha y acercarse a su guía, unos 10 metros y al poco se sentía también ellocalizadorre'Olaf, Que fue atendido por su conductorIvan Vargasy el Juez de ala,Ismael coche. La becada se encontraba bloqueada entre los dos perros, y salió hacia Júpiter, pudiendo su conductor,A. Cuadros, detonar y conseguir los respetos a salvo y quiere. Batea. Prosiguieron el turno sin más opciones.

El siguiente turno fue para Euskitze nival (cond. Jordi Ribó) y Nela (de Marc Subirana). Un turno excepcional, En la nota alta del concurso según mencionaron los jueces en el raport. El extenso turno no logró poner los perros en presencia de caza. En el raport se comentó su prestación y posibilidad de continuar trabajando con ellos para llegar a las disciplinas superiores.

el organizador Toni Villarrubia (Pacha) guía a los participantes para la zona del concurso junto el juez principal Manuel Teixeira y el participante Jordi Ribo con Euskitze Hamilton

Debido a una avería en el coche deAlbert Busquets(Que llevaba dos perros) terminó la mañana con la setterGordon Oscura(Emporio de puesta de solXAlegría de mi corazón) Y el SIMBoy de Cortiuda(cond.Marc Regada). En esta ocasión bajaron la pendiente de la montaña hasta un fondo más húmedo. Recorrido amplio y minucioso pero que no dio más posibilidades.

Agradecer al Setter Club, Tony y la sociedad de cazadores de la Sede, los conductores Jordi Ribó, Marc Subirana, Marc Regada, Ivan Vargas, Miguel Lopez, Albert Busquets, Alex Cuadros y los jueces Manuel Teixeira (principal) y Ismael Carro (seleccionador ).


Deja un comentario

cinegeticat gifPublicidad
En %re blogueros les gusta esto: